Posts Tagged ‘Song of the week

03
Jun
09

My Summer 2009

I was really depressed last week nung hindi natuloy yung Bataan getaway namin ng mga college classmates ko. I thought kasi na this year’s summer will be different for me since it’ll be my first time to experience a Beach outing in a much farther place. Hindi rin pala. Prepared na prepared pa naman ako to go out of town, with all the money and stuffs.. pero ayun nga.. Pero ok lang din.. The weather is not that good din during our target date, too late because the rainy season has started already, so ok na rin (:

Moving on, I tried looking back on all the events and remarkable things happened to me during this summer.. and I come up with this list:

~ Milestones in Tsukiden:

Company outing – March 7. The one and only outing na napuntahan ko this summer.  Enjoy naman. Though hindi ako masyadong nasiyahan sa pool. Puro videoke lang ang nangyari.

1 year at tsukiden – I’m happy naman with where I am right now. Kaya nga umabot ng one year e hehe. I love the work, I love the officemateS, I love the bosses, I love the admins, I love the company. (salary increase naman jan! haha)

Nihongo Award. – unexpected award from sensei. LINK

Weekly Badminton – This summer din nagstart yung badminton sessions namin every week.  Nakailang laro na rin ako and super enjoy naman.  And this month, magkakaroon kami ng Badminton Tournament!! Kailangang magpractice para manalo kami ng teammate ko. Go CockingBirds!! (nice name, right?) LINK

~ I was there!

Eraserheads Concert – March 7 din. Kasabay ng company outing namin.  And lumipad pa talaga ako all the way from Pampanga para lang makarating sa MOA ng exact time.  And sulit naman.  It was a memorable, once-in-a-lifetime experience!

Davids Concert – Also had fun watching this concert kahit sinabotahe ako ng digicam ko.  Pero may souvenirs naman so pwede na.

2 Monster Movie Premieres (RX 93.1) Knowing. Napanalunan ko courtesy of The Show.  Slumdog Millionaire.  And a big Thank You to JoeSpeciliast for giving the tickets to me (n,n)

~ All About Rushers

familia forumera umaga y ariba – Ang napakasaya at napakalaking angkan ng mga rushers!! I have no idea kung pano nagsimula, basta bigla nalang ako nagkaroon ng lolo, mga magulang, tito at tita, mga pinsan, at pamangkin sa forum…

astroboy birthday party –  Birthday party hosted by Ogie Diaz =)).  It was really a fun fun party.  Syempre present ang mga rushers kaya riot talaga.  And it was my first time to see Radio 1’s Enzo, Andre, and AM in person.

joe’s birthday party – Another blasting party of my co-rusher. Super saya din as usual, kahit nagkanda-pagod kami sa paglalakad pauwi hehe.  And it was a fun feeling to sit beside Christi, Chico, and Delamar, and eat dinner with them! =)

EBs – 3 unforgettable EBs happened this summer.  Last April wherein we had the most number of attendees (that time), and we even went to Treiz’ house and hang out with some of the rushers.  May 1 EB wherein I saw again Ella, one of the first rushers I met, straight from Sg, and she treated us for a very delicious lunch! And yung last week lang, Rushers’ EB May Edition!!

SPV – Ang nag-evolve na sakit ng mga rushers (hindi lang sa confe, kung saan-saan pa!). SPV – SashaPurse Virus.  Mas matindi na epekto nito.  Dati kasi syndrome lang (ACS – Agape Charmaine Syndrome).. pero ngayun virus na talaga. hahahaha.

~ Awesome Seasons

American idol – I must say this is the best season so far.  I love all the contestants.  Lahat talented (pwera kay Jorge haha jk).  And I’m super happy with the result. =) And of course, hindi nawala ang mga matatapang na comments ng mga forum judges: Acer Jackson, Dru Cowell, Rhix GioGuardi, and Sasha Abdul =))

Amazing race – I also love this season… wala masyadong epal na team.  Lahat lovable.  And I had fun sharing my insights about the race with Astroboy and Hellgirl.

Survivor –  A little sad with the result though, I was really hoping kasi na Taj will win.  Pero I’m okay naman with JT, he deserves it kesa kay Steven.  Si Jolly lang yata nakasundo ko sa show na to hehe.

~ New things:

Camera – I bought my first ever digital camera!!

revival of my blog – muling nagging active ang blog ko.. at nagkaroon na ng segments, oha!  And may regular readers na rin ako hehe (thanks anne & doc gelo).  And right now, nasa 66,000 hits na ang blog ko!! Whoooot!! Konti nalang 100,000 hits na 😀

Delamar’s Brain Farts – The loooong wait is over!! 🙂 http://delamar.wordpress.com

~ New Expressions:

Whhhuuuuuttt – A Randy Jackson original expression.  Pero mas panalo yung version nina Chico and Delle. As in wwhhhuuuuuttttt!!

Yehess – A new way of saying yes.  Naaliw lang ako when I first saw it =)

I know, right? – I first heard this line from Delamar.  Ayun, nauso na sya. Nakakaaliw din kasi syang bigkasin. IKR?

New Addictions:

Twitter – Tweet tweet.  This is definitely the newest craze in the world wide web!! Very very addicting.  And nakakatuwa din yung feeling na a lot of tweetpeeps are following you. (except dun sa mga makukulit na horny kitties). Follow me: http://twitter.com/OscarDelaHopia

Song of the week – Yeah, I think I became an official weekie just this summer.  I must say this is one of my fave sites (o walang halong bola yan haha).  I love the featured songs, the intros, the whole concept of it.  Aabangan mo talaga yung latest post.  Subsribe na! http://songoftheweek.multiply.com

The Show – This is the early morning radio show of Enzo and Andre.  I can’t remember right now kung pano ako nagstart makinig sa kanila.  Basta all of a sudden, na-hook na ako sa show.  I love listening to them kasi enjoy din yung discussions nila, and they always play my requests.. wala masyadong kakompetisyon hehe.. and I also enjoy chatting with them.. they’re very accommodating.

New Acquaintances, Wider Circle of Friends.

new friends – I’ve met a lot of new people… new forum mates, ka-twitter, ka-facebook, ka-multiply, and ka-blog =)).  And most of us share a common thing, that is RX 93.1!!  I even got new contacts on my phonebook and ym, I’m just not sure if they regret it hahahaha.

RX friends (DJs & Radio1s) – RX93.1 radio people are the nicest people I’ve ever met!! As in!! They really interact with their listeners, and all of them are reallllyyyy friendly =) I’m very happy na medyo kilala na nila yung witty name ko sa radio.

Fans – YEHESS.. may radio fans!! Hahahaha… I really have no idea na may nage-exist pala na ganun haha.. minsan lang naman kasi ako nakakapasok sa top10.. at puro pervy entries pa yun.. well, apparently naaliw sila sa ganun haha.  Thanks to twitter btw.  Because of that social network site, naglitawan ang mga taong ito hehehe.

lil_reb06@OscarDelaHopia I love your entry at C&D top-10 every morning it makes me smile =)

paulignatius@OscarDelaHopia probably bcoz you are famous! hahaha! im one of them followers hehe 😀 [yes paul, I included you here hahaha]

jeneerichard@OscarDelaHopia your name sounds familiar!ahh ikaw yung palaging nagtetext ng entries sa @rxtmr !

suprakadupra@OscarDelaHopia NOTHING.HAHA. I ALWAYS HEAR YER NAME ON RX:))

zoelovesgin @OscarDelaHopia oh my too bad i i forgot that it’s a monday today and there’s morning rush on rx, too bad i didn’t hear his humorous words.

zoelovesgin @OscarDelaHopia i get it 🙂 oh good thing, cuz i always go LOL everytime chico and del read your entries, how do you come up with those 🙂

zoelovesgin @OscarDelaHopia so sinesend mo yun via what? or are you a staff? hehe im a fan kase eh

zoelovesgin @OscarDelaHopia you call yourself a newbie? ok humble :)) make sure my mom and i will be hearing you tomorrow ha goodnight for now

ms_renzy@OscarDelaHopia i’m a big fan. hahahahahahaha!!!

Come to think of it, it’s not a bad summer after all. =)

Advertisements
31
May
09

Jamming: Sweet Dreams

It’s a brand new weekend!! so ayun.. Jamming ulit 🙂

hmmm.. I realized I haven’t posted something about my daily life… hmmm.. parang  wala naman masyadong kailangang i-blog about that.. oh well.. ‘nuf with this nonsense intro..

but first, let me share my top 5 songs for this week:

Top 5 Songs – 05.31.2009:

1.  Her Diamonds – Rob Thomas

2.  No Boundaries – Kris Allen

3.  Sweet Dreams – Beyonce

4.  Can’t Help But Wait – Treyz Song

5.  Back In Time – Kyla & Jay-R

And now, for the featured song (yehess naman..), here’s Sweet Dreams of Beyonce!!

Sweet Dreams

Beyonce
I am… Sasha Fierce

(Turn The Lights On)

Every night I rush to my bed
With hopes that maybe I’ll get a chance to see you
When i close my eyes
I’m going out of my head
Lost in a fairytale
Can you hold my hands and be my guide

Clouds filled with stars cover your skies
And I hope it rains
You’re the perfect lullaby
What kinda dream am is this?

[chorus]

You could be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I, don’t wanna wake up from you
Sweet dream or a beautiful nightmare
Somebody pinch me, your love’s too good to be true
My guilty pleasure I ain’t going no where
Baby long as you’re here
I’ll be floating on air cause you’re my
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I, don’t wanna wake up from you

I mention you when I say my prayers
I wrap you around around all of my thoughts
Boy you’re my temporary high
I wish that when I wake up you’re there
To wrap your arms around me for real
And tell me you’ll stay by side

Clouds filled with stars cover your skies
And I hope it rains
You’re the perfect lullaby
What kinda dream is this

[Repeat chorus]

Tattoo your name across my heart
So it will remain
Not even death can make us part
What kind of dream is this?

You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I, don’t wanna wake up from you
Sweet dream or a beautiful nightmare
Somebody pinch me, your love’s too good to be true
My guilty pleasure I ain’t going no where
Baby long as you’re here
I’ll be floating on air cause you’re my,
You can be a sweet dream or a beautiful nightmare
Either way I, don’t wanna wake up from you

23
May
09

Jamming: Knock You Down

Jamming again guys!! it’s a brand new week, ayt?.. tama na ang intro.. wala kasi akong maisip lol..

first off, my top 5 songs for this week are:

Top 5 Songs 05.23.2009

1.  Show me what I’m looking for – Carolina Liar

2. Sweet Dreams – Beyonce

3.  Stay – Gavin DeGraw

4.  Knock You Down – Keri Hilson feat. Neyo and Kanye west

5.  Back in Time – Kyla and Jay – R

~~~~~~~

Now I’m featuring the song of Keri Hilson’s single, Knock You Down. Enjoy!



Knock You Down

Heh, not again
Ohh, this ain’t supposed to happen to me

Keep rockin’, and keep knockin’
Whether you Louis Vuitton it up or Reebokin’
You see the hate, that they’re servin’ on a platter
So what we gon’ have, dessert or disaster?

I never thought I’d be in love like this
When I look at you my mind goes on a trip
Then you came in, and knocked me on my face
Feels like in I’m a race
But I already won first place

I never thought I’d fall for you as hard as I did
(As hard as I did, yeah)
You got me thinkin’ bout our life our house and kids, yeah
Every mornin’ I look at you and smile
‘Cause boy you came around and you knocked me down
Knocked me down

Chorus:

Sometimes love comes around
(Love comes around love comes around)
And it knocks you down
Just get back up
When it knocks you down
(Knocks you down)
Sometimes love comes around
(Love comes around)
And it knocks you down
Just get back up
When it knocks you down
(Knocks you down)

I never thought I’d, hear myself say, ooh, ya’ll gon’ head
I think I’m gonna kick it wit my girl today, kick it wit my girl today
I used to be commander and chief
Of my pimp ship flyin’ high, flyin’ high)
Til I met this pretty little missile that shot me out the sky
(Oh shot me out the sky)

Hey, now I’m crashing, don’t know how it happened
But I know it feels so damn good
Said if I could back, and make it happen faster
Don’t you know I would baby if I could
Miss Independent, ohh, to the fullest, the load never too much
She helpin’ me pull it
She shot the bullet that ended that life
I swear to you the pimp in me just died tonight
Girl sometimes love

[chorus]

Tell me now can you make it past your Caspers
So we can finally fly off into NASA
You was always the cheerleader of my dreams that
Seem to only date the head of football teams
And I was the class clown that, always kept you laughin’

We, were never meant to be baby we just happen
So please, don’t mess up the trick, hey young world I’m the new slick rick
They say I move too quick, but we can’t let the moment pass us
Let the hourglass pass right into ashes

Let the wind blow the ash right before my glasses
So I wrote this love letter right before my classes
How could a goddess ask, someone that’s only average
For advice, OMG, you listen to that bitch?
Whoa, it’s me, baby this is tragic
‘Cause we had it, we was magic

I was flyin’, now I’m crashin’
This is bad, real bad, Michael Jackson
Now I’m mad, real mad, Joe Jackson
You should leave your boyfriend now, I’mma ask him

Say you gotta put the good with the bad, happy and the sad
So will u bring a better future than I had in the past
Oh Cause, I don’t wanna make the same mistakes I did
I don’t wanna fall back on my face again
Whoa, whoa, I’ll admit it, I was scared to answer love’s call
Whoa, whoa, and if it hits better make it worth the fall
(When it comes around)

[chorus]

Won’t see it coming when it happens, hey
But when it happens you’re gonna feel it, let me tell you now
You see when love knocks you down

Won’t see it coming when it happens
But when it happens you’re gonna feel it, let me tell you now
You see when love knocks you down
Yeah

17
May
09

Jamming: Show me what I’m looking for

There are a lot of new songs in RX right now!! waaaahhh… ang hirap mamili.. sobra.. nahihirapan tuloy kami kung ano yung magandang irequest at ivote.  Kaya sabi ni Klara (radio1), gumawa na lang daw ako ng list para sa daily request/vote ko para hindi ako mahirapn haha..

Anyways, here’s my top 5 songs for this week… dapat yata top 10..

Top 5 songs (05.17.2009)

1. Show Me What I’m Looking For – Carolina Liar

2. How Do You Sleep – Jesse McCartney

3. Back In Time – Kyla ft. Jay-R

4.  Stay – Gavin Degraw

5. Fight For Love – Elliot Yamin

~~~~

Right now, I’m featuring the video of this band named Carolina Liar with their song Show Me What I’m Looking For (album: Coming To Terms).  It’s a new song in RX’s Playlist, and I always request for it.  It’s a nice song, so listen to it.  Watch it! ^^,

Wait, I’m wrong
Should have done better than this
Please, I’ll be strong
I’m finding it hard to resist
So show me what I’m looking for

CHORUS
Save me, I’m lost
Oh lord, I’ve been waiting for you
I’ll pay any cost
Save me from being confused
Show me what I’m looking for
Show me what I’m looking for…oh lord

Don’t let go
I’ve wanted this far too long
Mistakes become regrets
I’ve learned to love abuse
Please show me what I’m looking for

CHORUS
Save me, I’m lost
Oh lord, I’ve been waiting for you
I’ll pay any cost
Save me from being confused
Show me what I’m looking for
Show me what I’m looking for…oh lord

Show me what I’m looking for
Show me what I’m looking for
Show me what I’m looking for

CHORUS
Save me, I’m lost
Oh lord, I’ve been waiting for you
I’ll pay any cost
Just save me from being confused
Wait, I’m wrong
I can’t do better than this
I’ll pay any cost
Save me from being confused
Show me what I’m looking for
Show me what I’m looking for
Show me what I’m looking for
Show me what I’m looking for…oh lord

~~~~~

If you wanna check out some great songs out there, try visiting Song Of the Week :D!!

09
May
09

Jamming: How do you Sleep?

jarann!! since weekend na, I’m posting a new song ulet.. Jamming! yehess.. haha may segment na talaga.. (ang galing kasi ng SOTW ni jolly.. nainggit ako haha).

But before that, I’ll be adding a sidedish in this Jamming thing. I’ll share my top 5 songs of the week. Naks!! haha

My Top 5 songs (05.10.09)

1. Back In Time – Kyla feat. Jay-R

2. How Do You Sleep – Jesse McCartney

3. I wanna – The All-American Rejects

4. Stuck With Each Other – Shontelle feat. Akon

5. Day N’ Nite – Kid Cudi

there ya go!! so for this week, I’m posting the song How Do You Sleep.. Really love this song!! 🙂


“How Do You Sleep?”

Oh-uh oh-uh oh-uh oh
Oh-uh oh-uh oh-uh oh

[chorus]
It’s been about a year now
Ain’t seen or heard from you
I been missin’ you crazy
How do you how do you sleep
I found the letter you wrote me
It still smells just like you
Damn those sweet memories
How do you how do you sleep
How do you sleep

Tried my best at movin’ on
Have yet to find a girl like you
See things now I didn’t before
Now wishin’ I had more time with you

How do you stay awake
Knowin’ all I do is think of you
All the things we thought about
Then, never will happen again
If I could just see you

If I had my way come and get you girl
In your favourite car with the missing top
Around my way where we used to park
And did all those things to steal your heart

[Repeat chorus]

Baby all that I hear from my friends
Again again and again come and ask ’bout you
They say we saw your girl at the game
And damn we gotta say a big mistake by you

Not only did your body bang
But I miss the conversation too
Tell me that you’re gettin’ more sleep
Can’t think can’t eat till I come see you

If I had my way come and get you girl
In your favourite car with the missing top
Around my way where we used to park
And did all those things to steal your heart

[Repeat Chorus]

Oh-uh oh-uh oh-uh oh
Oh-uh oh-uh oh-uh oh

[Repeat Chorus]

Oh-uh oh-uh oh-uh oh

01
May
09

SOTW Extra: Jason Mraz’ Sleeping to Dream

Please check out Song Of The Week (created by the great Jolly!). SOTW is featuring the song I requested. very very nice song!! ^^,

Oscar Dela Hopia -> “incomparable rusher and SOTW follower”

incomparable. why? kasi ako lang ang medyo pervert pero hindi mukhang pervert na rusher. hahahahaha.

actually, I really don’t why. 😀

26
Apr
09

Jamming: Dynamo of Volition – j.mraz

since it’s a weekend already, I’m posting a new song for the Jamming segment of my blog (may segment?? haha)..

while waiting for my two Jason Mraz  song requests to be featured on Song of the Week, I’ve decided to post another Jason Mraz song.

This song, Dynamo of Volition, is one of my favorite tracks in his current album, We Sing We Dance We Steal Things.

Great vocals and guitar-playing. HE. IS.THE.BEST!!

I’ve got the dynamo of volition
With po-pole position
Automatic transmission with lo-ow emissions
I’m a brand new addition to the old edition
With the love unconditional.

I’m a drama abolitionist
Damn no opposition to my proposition
Half of a man, half magician
Half a politician holding the mic
Like ammunition
And my vision is as simple as light.

Ain’t no reason we should be in a fight
No demolition
Get to vote, get to say what you like
Procreation
Compositions already written by themselves
Heck is for the people not believin’ in gosh

Good Job
Get ’em up way high
Gimme gimme that high five
Good time
Get ’em way down low
Gimme gimme that low dough
Good God
Bring ’em back again
Gimme gimme that high ten
You’re the best definition of good intentions.

I do not answer the call if
I do not know who is calling
I guess the whole point of it all is
That we never know really

I’m tryin’ to keep with the Joneses
While waiting for guns and the roses
To finish what we all suppose is
That shit’s so silly

Oh, fist like pumping and wrist lock
Twisting up a rizla
Kid Icarus on the transistor
Nintendo been givin’ me the blister
I bend over take it in the kisser

My best friends are hittin’ on my sister.
Try to tell them that they still wish-a
Cause she already got herself a mister
And besides that’s gross to want to dis her
Didn’t I say, Didn’t I say

Good Job
Get ’em up way high
Gimme gimme that high five
Good time
Get ’em way down low
Gimme gimme that low dough
Good God
Bring ’em back again
Gimme gimme that high ten
You’re the best definition of good versus evil

I do not keep up with statistics
I do not sleep without a mistress
I do not eat unless it’s fixed with
Some kind of sweet like a licorice
My home is deep inside the mystics
I’m known to keep diggin on existence
I’m holdin’ in the heat like a fishstick
My phone it beeps because I missed it.

I do not answer the call if
I do not know who is calling
I’m making no sense of it all
Say, can I get a witness?

I’m only a boy in a story
Just a hallucinatory
Trippin’ on nothing there is
Living in the wilderness

With a tiger spot on my back
Living life of a cat
I just wanna relax here
And write another rap tune
Driving off on your blind man’s bike
You can say just what you like
Or nothing can stop you

Good Job
Get ’em up way high
Gimme gimme that high five
Good Time
Get ’em way down low
Gimme gimme that low dough
Good God
Bring ’em back again
Gimme gimme that high ten
You’re the best definition of good versus evil

Good Job
Get ’em up way high
Gimme gimme that high five
Good Time
Get ’em way down low
Gimme gimme that low dough
Good God
Bring ’em back again
Gimme gimme that high ten
You’re the best definition of good intention
You’re the best definition of good intention
You’re the best definition of good intention

You’re the best around
And nothing’s ever gonna take you down [x3]

You’re the best around.




Anong petsa na!?

November 2017
S M T W T F S
« Dec    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

Salain mo ang blog ko

TWEET ME!!

MultiFLY!!

The Morning Rush Forum

Tweet Tweet!

“Quoty Quotes”

@ Motto
"Win as if you were used to it; Lose as if you enjoyed it for a change."

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o

@ Songs
Live Like We're Dying - Kris Allen
"We only got 86 400 seconds in a day to turn it all around or throw it all away. We gotta tell ‘em that we love ‘em while we got the chance to say.. Gotta live like we’re dying"

~o~o~o~o~o~o~o~o~o~o

@ Books
Are you afraid of the dark - Sidney Sheldon
"Do you go there often?"
"I used to go there when I wanted to escape."
Kelly looked at him, puzzled. "Escape from what?"
He hesitated. "Loneliness. I felt less lonely
there."
He glanced at Kelly and smiled. "I haven't been there since I met you."